در مراسمي كه به مناسب سالروز تولد مولانا در شهرستان مهريز برگزار شد 70 شاعر استان يزد حضور يافتند.‌

به گزارش یزدفردا ، استقبال مردم مهريز از مراسم شب شعر مولانا كه به مناسبت سالروز ولادت اين شاعر بزرگ پارسي‌گوي ايراني برگزار شد، طي سال‌هاي گذشته بي‌نظير بوده است.
بر اساس اين گزارش، اين مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مهريز و انجمن شعر و ادب اين شهرستان برگزار شد كه با استقبال بي‌نظير مردم مهريز به ويژه اساتيد دانشگاه‌ها و دوست‌داران شعر و ادب فارسي روبه‌رو شد.
در اين شب شعر كه با عنوان «پنجره مهر» در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگي اداره ارشاد مهريز برگزار شد، علاوه بر شعرخواني شاعران، دو تن از اساتيد به‌نام استان يزد در زمينه فرهنگ و ادب، دكتر كهدويي و دكتر الهام‌بخش بخش‌هايي از زندگي‌نامه مولانا و مثنوي معنوي را به صورت دكلمه قرائت كردند.
در اين مراسم كه بيش از 70 شاعر نيز حضور داشتند، شاعران برگزيده به صورت آزاد اشعار خود را قرائت كردند.
در اين شب شعر موسيقي زنده سنتي با استفاده از اشعار مولانا نواخته و دفترچه‌هايي از فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با شاعران كشور نيز توزيع شد.
در اين مراسم از سوي هيئت داوران به سه تن از شاعران برگزيده استان يزد جوايزي اهدا شد.
انجمن شعر و ادب مهريز از انجمن‌هاي فعال اين شهرستان است كه به مدت هشت سال در اين زمينه در مهريز فعاليت قابل توجهي داشته است و به صورت فتگي نسبت به برگزاري محافل ادبي و نقد و بررسي اشعار شعراي منطقه اقدام مي‌كند.
اين انجمن 30 عضو دارد كه 60 درصد آنها را خواهران تشكيل داده‌اند.
انجمن شعر و ادب مهريز هم‌اكنون طبق ضوابط و مقررات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در حال به ثبت رساندن فعاليت‌هاي خود است.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا